søndag 19. august 2012

Pannebrød
Saftig og mye smaker

En kjempe god kveldsrett for de som liker gjærbakst =)








Til et pannebrød trenger du:
600 g melblanding (jeg brukte en blanding av alt det grove jeg hadde, ink 200g grovt hvetemel)
4 dl lunkent vann
50 g gjær
2 ss olje
1 ts salt
Noen skjeer cottage cheese

Fyll:
Strimlet skinke/spekeskinke/kokt/salami
En neve frisk basilikum eller 1 ts tørkede urter
1 1/2 dl revet ost
1 dl soltørkede tomater i olje
2 fedd hvitløk
Kremost med urter eller krydder.

Slik gjør du:
Bland alt det tørre. Rør ut gjæren i lunken vann og bland med olje. Ha i melblandingen sammen med cottage cheese og elt godt. Ha plastfolie over og hev i ca 30 min.

Smør en rund form med diameter ca 20-25 cm.
Del deigen i to og kjevle ut sirkler som passer i formen. Ha fyllet på den ene delen og legg den andre oppå. Press ned sidene med en gaffel hele veien rund. Legg den i formen og hev med et klede over i ca 30 min.

Stekes på 200 grader i ca 20-30 min. Nederste rille.

Server lun og nyt =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar