onsdag 28. mars 2012

Tapas


Egg i form
En søt liten sak..

Disse ble kjempe fine i de nye formene som jeg kjøpte i helgen. venninnene mine lurte på hva i alle dager jeg skulle bruke disse til, men her har du altså resultatet (hvertfall et av dem).

Denne oppskriftene er bare funnet på fra min side, men jeg synes det smakte utrolig bra, og kommer garantert til å servere disse neste gang jeg skal ha tapas! 


Til 2 stk, trenger du:

4 skinkeskiver
2 egg
1 dl melk
Noen blader frisk spinat (evnt frossen)
Fetaost (jeg brukte den uten olje)
Hvitløkspulver
Nykvernet salt og pepper


Slik gjør du:

Plukk av de tykke stilkene på spinaten og damp den under lokk i noen minutter til den faller sammen.
Rør sammen egg, melk og krydder.
Smør en muffinsform med litt olje og legg skinkeskivene i bunnen som en skål. Legg i spinaten og hell på eggeblandingen. Legg klumper med fetaost på toppen.

Stekes midt i ovnen på 180 grader i 15-20 minutter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar