onsdag 22. juni 2011

Frokost

Frokostomelett
Super frokost på bare 7 minutter

I dette huset er frokosten blitt et veldig viktig måltid. Dagen blir liksom ikke det samme hvis ikke jeg får den gode starten med min kjære rett over meg, pådekket bord og stearinslys mellom oss. Da smaker det jo også så mye bedre enn en blings på fjøla. Det beste er, at gode frokoster trenger absolutt ikke ta lang tid å lage.


Vi har mange varianter av frokost, og en som går igjen ofte, er omelette.
Da bruker jeg bare det vi har i kjøleskapet som fyll, men det som alltid blir brukt er:

5-6 egg
noen osteskiver
tørkede urter
pepper



I dag hadde vi i tillegg:
salami (den magre fra gilde), paprika og bønnespirer.

Slik gjør du:
Rør sammen eggene.
Skjær opp osteskiver.
Kutt paprikaen og salamien i små biter.
Ta olje i en varm stekepanne og hell i eggene. Bruk en stekespade og skyv røren inn mot midten. Skak på pannen slik at det løse legger seg ut igjen. Gjør slik noen ganger, til du ser det begynner å stivne. Krydre med de urtene du har. F.eks pizzakrydder, basilikum eller oregano. Legg osteskiver på den ene halvdelen. Strø på paprika, salami og bønnespirer. La det stå på svak varme til osten smelter. Til slutt bretter du den andre halvdelen over og tar nykvernet pepper på.

Smaker veldig godt alene, men siden jeg skulle ut og sykle langtur etter frokosten, serverte jeg tomatbønner og stekt tomat ved siden av i dag J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar