mandag 20. juni 2011

Kyllingsalat

Kyllingsalat med indisk touch
Godt på varme sommerdager

Selv om jeg er veldig glad i grillmat og flytter gjerne kjøkkenet ut hele sommeren, synes jeg det smaker veldig godt med noe helt annet en gang imellom. Kyllingsalat i flere varianter  pleier å slå godt ann. Denne gangen prøvde jeg meg på en indisk vri med koriander og karridressing. Resultatet ble kjempe bra og vi gleder oss allerede til restelunsj i morgen J

Jeg hadde granateple i denne gangen, men måtte nok en gang slå fast at dette ikke er min favoritt. Neste gang bytter jeg nok ut det med erter, blomkål, sukkererter el. Du kan selvfølgelig ta hva du liker i salaten, men jeg foreslår:


Til ca. 4 personer (eller middag og lunsj for to storspisere..) :

1 ferdig grillet kylling
1 grønt eple
1 boks ananas (eller enda bedre: fersk ananas i terninger. De hadde ingen modne i butikken i dag..)
1 pakke trippelsalat
1 pakke bønnespirer
1 rød paprika
2 avocado
cashewnøtter
en halv potte koriander
1 granateple, hvis du er glad i det, eller bytt ut med erter el.

Dressing:

1 pakke philadelphia med hvitløk og urter
0,5 dl ananasjus
1 ss sitronsaft
3 ts karri
Hvis du vil ha det litt sterkt kan du også ta 0,5 ts cayennepepper

Slik gjør du:

Bland sammen alle ingrediensene til dressingen og sett kaldt mens du lager det andre.
Rens kyllingen og riv/skjær i passe biter.
Kutt de andre ingrediensene i biter og bland sammen. Bønnespirene kan du ta i hele.



Serveres med godt brød, masse dressing og et dryss med nøtter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar