torsdag 20. september 2012

Sunne muffins med vaniljesmak
Et supert mellommåltid

Disse er helt nydelige og perfekte som et lite mellommåltid. Jeg fikk 5 stk, så 3 til mannen og 2 til meg :) De er helt glutenfrie og jeg har brukt soyamelk istedet for vanlig. Glasuren smakte jeg meg litt fram til, så her må du bare prøve deg fram.




Til 5 små muffins trenger du:
2 store egg
30 g kokosmel (helsekosten)
1 ss bakepro (proteinpulver fra helsekosten)
1 ts bakepulver
0,5 - 1 ts vaniljepulver (altså, ikke vaniljesukker)
1 ss mager kesam
2 ss sukrin
Soyamelk med vaniljesmak (hvis ikke du får tak i dette, kan du helt sikkert bruke melk uten smak, men da litt mer vaniljepulver)

Slik gjør du:
Visp egg og sukker sammen. Ha i bakepro, bakepulver, kesam og vaniljepulver. Sikt i kokosmelet.
Rør inn melk, litt av gangen, til du får en fin muffinsrøre.
Hell i små muffinsformer og stek på 175 grader i ca 20 min. Jeg smurte formene med litt cocosa.

Glasuren:
Philadelfiaost, light eller vanlig
Vaniljepulver
Sukrinmelis

Rør sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar